Як швидко вивчити вірш напам’ять?
Як свідчать дослідження, вірші починають втрачати своїх прихильників у початковій школі тоді, коли діти отримують певний негативний досвід: спроби вивчити великий за обсягом вірш, змарнований час, неприємні хвилини невдалої розповіді перед класом тощо.
Дуже важливо допомогти дитині на цьому етапі знайомства з поезією, коли вона ще відчуває до неї позитивне емоційне ставлення, бажає слухати, читати, вчити напам’ять, хоча ще не має достатнього рівня техніки читання та власного досвіду для того, щоб самостійно сприймати художні твори. Тобто зробити це на самому початку.
Чому дитина не запам’ятовує вірш? Розглянемо варіант, коли вірш відповідає всім вимогам (див. «Заповіді» К. Чуковського, с. 26-32), тобто проблема не в самому творі.
Традиційно методисти пропонують учням поради-пам’ятки таких видів.
Як швидко вивчити вірш напам’ять №1
- Прочитай виразно вірш.
- З’ясуй, про що (про кого) йдеться у вірші.
- З’ясуй незрозуміле у змісті й образах.
- Прочитай вірш ще раз, поділи його на завершені за змістом логічні частини.
- Намагайся уявити собі зміст кожної частини у відповідних картинках, образах.
- Прочитай два-три рази почергово кожну частину вірша.
- Закрий книжечку й відтвори прочитане напам’ять.
- Перечитай ще раз увесь вірш.
- Розкажи вірш напам’ять.
Як швидко вивчити вірш напам’ять №2
- Прочитай вірш уголос.
- Поясни значення незрозумілих слів.
- Прочитай вірш ще раз. Намагайся зрозуміти його настрій, інтонацію, ритм.
- Прочитай вірш ще два-три рази. Намагайся його запам’ятати.
- За кілька хвилин повтори вірш із пам’яті, за необхідності зазирай у текст.
- Пізніше повтори вірш ще два-три рази, не зазираючи в текст.
- Перед сном ще раз повтори вірш.
- Уранці наступного дня прочитай вірш ще раз, а потім розкажи його напам’ять.
Як швидко вивчити вірш напам’ять №3
- Прочитай вірш. Дай відповідь на запитання «Про що розповідається у вірші?»
- Прочитай твір повільно.
- Розділи вірш на уривки, які мають закінчений характер.
- Образно уяви, про що розповідається в кожному уривку. Якщо можеш, зроби малюнок до них.
- Прочитай декілька разів вірш уголос.
- Спробуй розповісти весь вірш, підглядаючи в текст.
Як працювати над задачею?
1. Уважно читаємо задачу 2-3 рази, визначаємо головні слова.
2. Записуємо коротку умову.
3. Аналізуємо, що позначає кожне число і чи можна розв`язати задачу одразу.
4. Якщо задача проста, пояснюємо як відповісти на питання.
5. Якщо задача складна, продовжуємо аналізувати, складаємо схему розв`язання.
6. За схемою записуємо розв`язання з поясненням на кожну дію, вираз і повну відповідь.
7. Увага! Відповідь починаємо записувати з числа.
ПАМ’ЯТКА
роботи над помилками для учнів початкових класів
роботи над помилками для учнів початкових класів
1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.
3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.
9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.
10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.
13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.
14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.
15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.
18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.
19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).
20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.
21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.
22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.
23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.
24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.
25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий